Wednesday 19 April 2017

DAP Buat Pekak & Bisu Bila Pihak Lain Menuduh Mereka



Agaknya betul juga kata Sun Tzu iaitu “attack is the best form of defence”. 

Dengan menyerang bertubi tubi , pihak yang diserang akan tertumpu untuk mempertahankan diri dan tiada masa untuk menyerang.

Dalam 36 Strategem karangan Sun Tzu, ada juga strategi bila hendak kalah atau berada dalam keadaan "desperate". Ianya terkandung dalam bab 6 yang dipanggil "Desperate Strategem". 

DAP selalu gunakan "desperate strategem" ini sebagai "exit strategy" bila kena tuduh dan diserang.

DAP tahu kalau dijawab pun tetap akan kalah, maka dalam strategi "zou wei shang ce" ini, DAP pilih untuk "escape" daripada sebarang jawapan.

Bila buat pekak dan bisu atau "escape", maka DAP merasakan peluang masih ada biarpun mereka dalam keadaan kalah dan "desperate". 

Inilah cara mereka kendalikan isu CEC dan skandal banglo Guan Eng.

Selain daripada itu, DAP juga mempergunakan serangan Mahathir bertubi tubi terhadap BN dan Najib supaya isu sebenar DAP dapat dialihkan dan dilupai.

Akibatnya, seluruh negara tertumpu kepada isu 1MDB yang meleret leret dari tuduhan asal beralih kepada isu tiada kaitan 1MDB. Maka cerita CEC dan skandal banglo Guan Eng dapat dilupakan.

Inilah cara yang dibuat Tony Pua, strategi ke 24 dalam 36 Strategem iaitu "fu di chou xin", melarikan topik asal dan  membuat topik baru.

Cara Tony Pua adalah dengan menuduh Perdana Menteri membenarkan bil persendirian RUU355 dibentang. Sedangkan dalam sejarah sudah membuktikan Kit Siang juga pernah bentang usul persendirian di parlimen.

Mahu lari topik asal RUU355 dengan membuat tuduhan baru yang sebenarnya fitnah dan bohong semata mata.

Semalam Hadi Awang gunakan teknik nombor 24, dalam 36 strategem ini juga untuk kenakan balik DAP. Keras ayat Hadi Awang kali ini. Sebelum ini, pernah digelar barua, anjing, biawak tetapi kali ini terus digelar kepala taik.

Hadi Awang juga dedah DAP berpakat dengan negara asing untuk campur tangan dalam politik negara ini. Isu ini DAP hanya buat pekak dan bisu sahaja.

30 Disember 2015, Dr Zuhdi, Pengarah Penyelidikan PAS juga mendedahkan DAP mendapat dana dari Israel. Jumlahnya dikatakan RM1.2 billion.

Mulanya Kit Siang mahu saman, tetapi akhirnya Kit Siang biarkan sahaja isu ini. Buat pekak dan bisu sahaja. Dah dekat dua tahun, langsung DAP diam.

DAP hanya membuat ugutan untuk saman sahaja.  Ia hanyalah wayang opera sahaja untuk menunjukkan DAP tidak salah dan mereka difitnah. DAP tahu perangai rakyat Malaysia yang cepat lupa.

Boleh dikatakan serangan terhadap 1MDB dan derma Arab yang dibuat berlebihan juga adalah untuk menutup isu DAP sendiri.

DAP gagal menyaman mereka yang dikatanya memfitnah tetapi tidak melakukan apa apa selepas ugutan saman sehinggalah hari ini.

Boleh juga diandaikan Rafizi Ramli juga ada saham dalam kerja mengalihkan perhatian rakyat dari kesilapan DAP. Ini kerana Rafizi menumpang undi ahli dan penyokong DAP di kawasan yang dia menangi iaitu parlimen Pandan.

Umum boleh lihat sebaik sahaja isu 1MDB reda barulah segala taik dan sampah DAP dan PKR mulai timbul.

Isu terowong, isu tanah Taman Manggis, YAWAS, DEIG , rasuah banglo dan banyak lagi, semuanya mula muncul ketika isu 1MDB sudah dipenghujungnya. Bila 1MDB selesaikan semua hutangnya. 

Secara tidak langsung , Mahathir juga adalah penyebab banyak penyelewengan pembangkang tersorok , begitu juga dengan penyelewengan Mahathir sendiri.

Terkadang rakyat Malaysia amat perasan dengan kata kata “rakyat tidak mudah di tipu” dan "rakyat sudah pandai”.  Namun hakikatnya merekalah golongan yang  berjaya diperdaya oleh DAP dan puak puak pembangkang.

Pembangkang dengan mudah membuat himpunan “blackout” tanpa wujud pun peristiwa “blackout”. Tuduh "bangla" mengundi, padahal tiada seorang pun "bangla" yang mengundi. 

Pada ribuan orang yang datang ke stadium ketika acara himpunan “blackout” seorang pun tidak dapat menjawab di mana , pukul berapa , tarikh bila kejadian “blackout” berlaku. Namun mereka percaya ia terjadi. Ini samalah juga dengan cerita “bangla” yang dimainkan oleh pembangkang.

Selain itu , jutaan rakyat juga berjaya diperdayakan oleh Rafizi dan pembangkang dengan isu “Lynas” dan “Cincin Rosmah”.

Hanya kerana ego sahaja mereka enggan mengaku diri sudah tertipu dan sudah dipermainkan.

Itu agaknya definisi “rakyat tidak boleh dibodohkan” dan “rakyat sudah bijak”.

DAP tidak pernah menjawab pun semua dakwaan terhadapnya. DAP akan terus menjadi begitu selagi pasaran kebodohan masih laku.

Jika rakyat mengaku tidak suka kepada penyelewengan dan pembohongan sudah tentu  mereka mahu DAP menjawab kepada dakwaan menerima dana Israel dan bukan memainkan isu lain untuk kerja “diversion”.

Benar agaknya, semakin DAP tersepit , maka semakin kuatlah serangan DAP dan Rafizi kepada isu isu lain. 

Dengan tamatnya isu 1MDB di mana telah dibentangkan penyelesaian isu dan hutang 1MDB di parlimen, maka Rafizi muncul pula dengan isu PAS menerima wang 1MDB pula.

Apa apa isu yang dicipta, pembangkang mesti kaitkan ayat “1MDB” pada dakwaannya sebagai penyedap rasa sahaja. 

Peliknya kenapa tidak terus campak bukti dan tuduhan serentak? Kenapa mesti ugut akan dedah dan mahu dedah?

Dedah terus sahajalah kerana Mahathir sudah tidak sabar hendak jadikan Mukhriz sebagai PM , tunggu apa lagi?

Apa pun itulah cara DAP, survivalnya bukan berkenaan jasa kepada rakyat , tetapi berkenaan kisah buruk dan fitnah yang berjaya dicampakkan ke dalam minda rakyat.

DAP pada hakikatnya tidak pernah menjawab lagi isu menerima wang dari Israel.

DAP tidak pernah menjawab dengan fakta pun, apa apa isu berkenaan mereka. DAP hanya buat pekak dan bisu sahaja. Mereka ingat pengundi mudah lupa. Mereka ingat pengundi bodoh. Hanya yang bodoh sahaja akan terus terusan ditipu DAP. 

Tulisan : 
Beruang Biru
BB381, Rabu
12 April 2017

No comments:

Post a Comment

KELAB PENYOKONG POLIS

GELOBANG ANAK MUDA