Saturday 14 April 2012

Sembang Mesra Belia MIRI

MIRI - Timbalan Menteri Belia dan Sukan, Senator Gan Ping Siew menggesa pemimpin belia untuk tidak menggunakan Facebook atau rangkaian sosial lain untuk menyuarakan keresahan mereka atau menyebarkan kenyataan yang tidak sahih yang boleh memecahbelahkan atau mewujudkan keluh kesah di kalangan rakyat.

“Pemimpin perlu bertanggungjawab diatas tindakan dan kata-kata mereka dan kita perlu lebih berhati-hati apabila memberi sebarang komen atau gambar dalam rangkaian sosial”, katanya.

Remaja juga perlu di didik agar tidak memandang ringan soal penggunaan teknologi maklumat dan komunikasi (ICT) seperti rangkaian sosial dalam internet yang boleh merosakkan bangsa dan Negara jika sekiranya digunakan dengan bertanggungjawab dan baik. Beliau berkata demikian ketika berucap pada Program Dialog Belia Miri yang diadakan di Eastwood Valley Golf and Country Club pada 7 April lalu.

Dalam pada itu, beliau turut mengulas berkenaan persatuan dan pertubuhan belia, beliau berharap agar mereka mampu berdikari dan tidak hanya mengharapkan bantuan daripada kerajaan semata-mata.







Belia yang hadir di program sembang mesra belia 



Yang Berhormat Senator Gan Ping Siew ketika menyampaikan amanat




No comments:

Post a Comment

KELAB PENYOKONG POLIS

GELOBANG ANAK MUDA