Saturday 16 February 2013

Pemahaman Demokrasi Yang "Membogelkan" Akhlak.

"Kita dengan sekeras-kerasnya meminta Malaysia menganjurkan semula Seksualiti Merdeka yang melambangkan budaya Asia." kata-kata ini dipetik daripada kenyataan Peodjiati Tan & Sahran Abeysundara, sebuah pertubuhan (INTERNATIONAL LESBIAN, GAY, BISEXUAL, TRANS AND INTERSEX ASSOCIATION).

Manakala, Ambiga Sreenevasan pada 29 November 2011, juga dipetik berkata

"Seksualiti Merdeka bertujuan memberi ruang komuniti LGBT yang dipinggirkan untuk mengetengahkan mereka".

Bahkan kenyataan beliau itu juga mendapat sokongan daripada Majlis Peguam Negara pada 2 November 2011 dengan mengatakan bahawa "Jika Malaysia hendak menghormati mengamalkan demokrasi, negara ini perlu berhenti mengganggu dan memberi ruang kepada kumpulan seksual minoriti".

Ini kerana pemahaman yang dibawa mereka apabila bercakap mengenai DEMOKRASI hanya menyentuh "Hak Kebebasan, Hak Asasi Manusia" iaitu menyokong apa-apa sahaja kehendak masyarakat, tanpa mengira agama, bangsa dan juga agama. Lantaran konsep demokrasi sebenar yang mengamalkan sekularisme sepertimana dilaksanakan oleh negara Uncle Sam dan sekutunya.

Namun perkara ini ditentang sekeras-kerasnya oleh Pertubuhan Jaringan Melayu Malaysia (JMM)  kerana bertentangan amalan demokrasi berparlimen yang kita amalkan, apatah lagi negara kita ini adalah negara Islam dan majoritinya adalah bangsa Melayu.

"Seksualiti Merdeka adalah program yang mempromosikan nafsu gila golongan LGBT dan tiada kena-mengena dengan HAK ASASI MANUSIA". Ujar Azwanddin Hamzah Presiden JMM.

Menurut pandangan Mufti Perak, Tan Sri Harussani Zakaria "Umat Islam yang menyokong termasuk terlibat dalam menganjurkan program Seksualiti Merdeka yang mempromosikan seks bebas disifatkan sebagai syirik kepada ALLAH".

No comments:

Post a Comment

KELAB PENYOKONG POLIS

GELOBANG ANAK MUDA