Sunday 30 September 2012

Innocense of Muslims Agenda Yang Disengajakan


Innocense of Muslims Agenda Yang Disengajakan

“Secara jujur, ini bukan caranya untuk kita terutamanya orang Islam untuk memahami kemelut yang melanda dunia secara realitinya menguji kita semua. Berdemonstrasi jelas menunjukkan “suara daripada ramai orang akan menjadi kuat” tetapi sebenarnya akan jadi lebih hebat apabila minda kita semua di tahap yang pertama”

“Ramai diantara kita mengatakan bahawa, melakukan tunjuk perasaan hanya dilakukan oleh segerombolan manusia yang telah diperkotak-katikan mahupun diperalatkan oleh sesetengah pihak yang berkepentingan, tanpa kita menyedari terutamanya kita sebagai orang Islam akhirnya telah berjaya ditarik ke jalan untuk melakukan tunjuk perasaan bagi membantah penayangan video Innocent of muslims yang menghina Nabi Muhammad S.A.W”.

Namun, realiti adalah sebaliknya bahkan sangat menyedihkan. Majoriti negara-negara Islam adalah mundur dan berada dalam keadaan yang amat lemah sehingga menyebabkan mereka senang ditindas. Siapakah yang harus dipersalahkan?? Adakah adil untuk kita menuding jari kepada kuasa Barat dan Zionis yang senantiasa membuli umat Islam?? Tepuk dada tanya iman. Kenapa harus ada yang terbunuh dan dibunuh hanya kerana satu video yang menghina Rasuallah sedangkan kita dapat mengambil langkah yang lebih bertamadun dengan tidak melakukan keganasan sehingga memusnahkan tanah air sendiri??

“Apabila berdemonstrasi kerap kali kita praktikan, sebenarnya tanpa disedari secara halus akan meresap ke dalam mentaliti masyarakat kita bahawa inilah caranya sistem demokrasi”.


Kaedah serangan tanpa sentuhan fizikal sebegini merupakan trend terbaru di alaf ke-21 ini. Kewujudan laman  sosial dimanfaatkan sepenuhnya oleh musuh-musuh Islam untuk memburukkan agama yang mulia ini. Strategi ini jika diamati boleh dikatakan berjaya kerana rata-ratanya ramai Muslim yang tertipu dan terpedaya dengan apa yang mereka lihat, baca dan dengar di alam maya tanpa sebarang usul-periksa terlebih dahulu. Sasaran utama adalah dalam kalangan generasi muda dan dapat dilihat dari majoriti penunjuk perasaan yang berdemonstrasi di jalanan hanya untuk membuktikan cinta mereka kepada junjungan besar Nabi Muhammad.

Rasionalnya, adakah logik untuk kita bertindak melakukan keganasan tetapi enggan dilabelkan sebagai pengganas?? Kenapa kita tidak memanfaatkan kuasa ekonomi untuk memboikot sebarang aktiviti perdagangan dengan negara-negara terbabit?? Di manakah bijak pandai Muslim untuk melancarkan serangan siber?? Sedangkan kaum kafir tidak mengalami apa-apa kerugian tetapi yang terus menjadi mangsa adalah umat Islam. Ini adalah akibat dari fahaman ekstremisme melampau khususnya di negara Arab dan Asia Selatan sehingga bertindak berbunuhan sesama sendiri.

Bahkan Irshad Manji penulis buku Kontroversi Allah, Cinta dan Kebebasan dipetik berkata “Kamu (orang Islam) mengkritik tindakan akhbar di Denmark yang menyiarkan karikatur yang menghina Nabi Muhammad S.A.W tetapi bagaimana pula tindakan kamu yang melakukan pengeboman sesama sendiri di Pakistan?”


2 comments:

  1. Nama saya Zara, dari Indonesia saya berjanji untuk berkongsi kesaksian ini kepada Allah dalam hidup saya. 2 minggu yang lalu, saya memerlukan banyak wang, jadi saya memohon pinjaman, kemudian mendapati diri saya dalam tangan yang salah yang mendakwa peminjam pinjaman yang baik di seluruh dunia, tidak mengetahui bahawa mereka semua penipu. Mereka mengutip RM4000 dari saya dan enggan menghantar pinjaman yang saya minta saya keliru dan kecewa.

    Pada hari yang setia saya pergi ke pasar dan kemudian bertemu kawan lama, saya memberitahu semua perkara yang berlaku kepada saya, maka dalam proses itu dia memperkenalkan saya kepada Mrs. Suzan di mana dia menerima pinjaman sebanyak RM150,000. maka dia memberikan saya e-mail suzaninvestment@gmail.com dan saya menghubungi beliau dengan serta-merta saya pulang ke rumah, dia memberitahu saya peraturan dan peraturan dan saya mengikuti, selepas memproses dokumen dalam masa kurang dari 48 jam, saya menerima pinjaman saya sebanyak RM100,000 .

    Saya yakin dia juga akan senang membantu anda, jadi jika anda memerlukan pinjaman, dan ingin mendapatkan pinjaman cepat, hanya mendaftar dengan syarikat pinjaman pelaburan Suzan dan anda boleh menghubunginya melalui e-mel: (suzaninvestment@gmail.com ). anda juga boleh menghubungi saya melalui e-mel saya: (Zaradam@gmail.com). jika anda mempunyai sebarang keraguan. dia adalah satu-satunya orang yang boleh dipercayai dan boleh dipercayai.

    ReplyDelete
  2. e_mail:[iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]
    WhatsApp Number::::::::::[+60]1123759663

    email:::::::hafizulbin365@gmail.com
    Name::::Hafizul Bin Haziq
    Country:::Malaysia
    [[[[di atas adalah data peribadi saya]]]]]
    Kemarau kewangan saya berakhir pada bulan ini apabila saya fikir semuanya adalah urusan perniagaan dengan beberapa rakan saya di Kuala Lumpur beberapa bulan yang lalu perniagaan yang bernilai beberapa Rm785.000.00 yang keuntungannya sudah cukup untuk kita semua untuk berkongsi keuntungan tetapi akibat kegagalan perniagaan, kita semua mendapati bahawa kita mempunyai masalah kewangan yang sangat besar kerana saya tidak mempunyai wang untuk bergantung pada ketika perniagaan gagal kerana saya melabur semua saya dengan saya pada perniagaan jadi saya berada di sangat sangat maaf jadi saya terpaksa mencari bantuan kewangan saya sebenarnya telah ditolak oleh beberapa bank sebagai hasil dari kadar pinjaman mereka dan juga syarat mereka jadi saya terpaksa melalui beberapa blog sehingga saya datang menghadapi dengan Iklan Syarikat Ibu. saya menghubungi Ibu dengan segera selepas melalui beberapa proses yang sangat fleksibel permintaan pinjaman saya sebanyak Rm440.000.00 telah diluluskan oleh pihak pengurusan dan pada keesokannya Lembaga Pengurusan Peminjaman Pinjaman dikreditkan saya tanpa menangguhkan berkat ini dari ibu yang dapat menyelamatkan anda hari ini dari apa-apa embarrazement kewangan anda menjadi ibu hubungi Ibu sekarang untuk pinjaman anda yang berubah e_mail:[iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]
    ISKANDAR LESTARI LOAN COMPANY "ISKANDAR LENDERS"
    [[[[Berikut adalah data peribadi saya]]]]
    Country::::::Malaysia
    Name::::::::Hafizul Bin Haziq
    email::hafizulbin365@gmail.com
    Telephone Number:[+60]1123759663
    WhatsApp Number::::::::[+60]1123759663
    e_mail:[iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]

    ReplyDelete

KELAB PENYOKONG POLIS

GELOBANG ANAK MUDA